Binnenkort verplicht in Europa: om de 60 km een snellaadpunt
De Europese ministers van vervoer lijken het na afloop van een top in Luxemburg unaniem eens te zijn: Europa moet zijn openbare laadnetwerk uitbreiden, vooral langs autosnelwegen. Vanaf 2025 moeten er om de 60 km snelle laadstations zijn geïnstalleerd om elektrisch rijden te bevorderen en te vergemakkelijken.
Schat uw auto in twee minuten tijd met behulp van onderstaand formulier en ontvang meteen een betrouwbare prijs voor uw auto.
bedrijf!
op Google!
taxatie!
Aanpak van een van de obstakels voor de energietransitie
Er zijn veel factoren die de overschakeling naar elektrisch rijden vertragen. Zoals de tekorten die de fabrikanten momenteel in een moeilijke positie brengen en hen bijgevolg beletten een voldoende en constante bevoorrading te garanderen. Toch is de vraag naar elektrische voertuigen nog niet op zijn hoogtepunt. Veel automobilisten aarzelen immers nog om de stap te zetten vanwege de zeer hoge aanschafprijs van auto's die op batterijen rijden, maar ook vanwege een grotendeels ontoereikend openbaar laadnetwerk. Europa is nog ver verwijderd van het aantal oplaadpunten dat nodig is om, zoals gepland, vanaf 2035 volledig over te schakelen op elektrische auto’s. Daarom zijn de Europese ministers van vervoer vorige week bijeengekomen om dit probleem aan te pakken: ze hebben eenzijdig besloten dat er om de 60 km oplaadstations moeten komen langs de snelwegen die het continent doorkruisen. De oplaadpunten moeten tegen 2025 geïnstalleerd zijn, en moeten bovendien snellaadstations zijn. Ze moeten alle soorten betaalmiddelen aanvaarden en compatibel zijn met alle merken. Maar dat is nog niet alles: vanaf 2030 moeten ook de secundaire wegen voldoende uitgerust zijn om alle gebieden in Europa te bedienen. Dit is een conditio sine qua non voor een doeltreffende overgang, temeer daar we er nog lang niet zijn...
België is er nog lang niet
Dit is vooral een grote uitdaging voor België, dat nog steeds maar in zeer beperkte mate beschikt over snelle, openbare oplaadstations. Vlaanderen doet het iets beter, maar Wallonië en Brussel blijven achter. Het is dan ook de vraag of alle landen aan deze eis zullen kunnen voldoen, vooral omdat de installatie van al deze terminals ook een aanpassing van het elektriciteitsnet en een verhoging van de elektriciteitsproductie noodzakelijk maken.
Wie is de beste auto-opkoper in België? Gefeliciteerd, u heeft TAK-TAK ontdekt! Wij kopen auto’s en bieden een uitzonderlijke service en de beste prijzen in België!
Veel Gestelde Vragen
Reviews


