Euro 7-norm wil vervuiling door remstof reguleren

Hoewel de precieze inhoud van de toekomstige Euro 7-norm nog onbekend is, beginnen sommige eisen die deze norm zal bevatten, vastere vorm aan te nemen. Verwacht wordt dat in de nieuwe norm een emissiegrenswaarde voor remstof zal worden opgenomen: een nieuwe verplichting voor de fabrikanten, die nu al in de problemen zitten!


Ik verkoop mijn auto in 3 eenvoudige stappen dankzij TAK-TAK: ik gebruik het formulier hieronder om de waarde van mijn auto te taxeren.

Wij kopen auto’s: schat gratis de waarde van uw auto!

Belgisch
bedrijf!
4.7/5
op Google!
30 seconden
taxatie!

Remstof en verontreinigende deeltjes


De afgelopen maanden is in verschillende rapporten gewezen op de vervuiling die wordt uitgestoten door remstof. De Europese Commissie lijkt met deze informatie rekening te hebben gehouden bij de vaststelling van de toekomstige Euro 7-norm, waarvan de inhoud voor het grootste deel nog onduidelijk is. Het is echter al wel bekend dat bij de berekening van de door fijne deeltjes en nanodeeltjes veroorzaakte emissies rekening zal worden gehouden met remstof. Deze eis zal nieuwe installaties op voertuigen noodzakelijk maken om remstof direct bij de bron op te zuigen, en zal in het voordeel zijn van hybride en elektrische auto's, die over het algemeen minder vervuilend zijn wat het remsysteem betreft. Toch zal dit een bijkomende last betekenen voor de fabrikanten, die het al moeilijk hebben...


Een uitdaging van formaat voor autoconstructeurs


Deze toekomstige norm zal vanaf 2025 door alle fabrikanten moeten worden toegepast. Voor de fabrikanten lijkt de termijn steeds korter en dwingender te worden. De bekendmaking van de exacte inhoud van Euro 7 is al twee keer uitgesteld en laat nog steeds op zich wachten. Aan de andere kant worden er steeds meer eisen gesteld. Dit stelt de fabrikanten voor een grote uitdaging: zij hebben minder tijd om hun productie aan de nieuwe emissienormen aan te passen, terwijl zij tegelijkertijd te kampen hebben met het voortdurende tekort aan chips, de kostbare overgang naar elektrische auto's en stijgende grondstofprijzen. De Duitse federatie van constructeurs (VDA) steunt Euro 7 weliswaar vanuit milieuoogpunt, maar blijft protest aantekenen tegen het feit dat de normen onduidelijk en onrealistisch zijn in verhouding tot de momenteel beschikbare technologieën.  


Ruil uw wagen in of verkoop hem via een jong, dynamisch en transparant bedrijf dat u een service biedt die zijn gelijke niet kent onder Belgische professionals in tweedehandsauto's! Wij kopen auto's voor de hoogste prijzen!

Veel Gestelde Vragen

Hoe kan ik de waarde van mijn tweedehands auto bepalen?
Dankzij de gratis schattingstool voor auto’s op TAK-TAK.be bent u er zeker van zijn dat u uw auto aan de juiste prijs verkoopt.
Waar kan ik mijn tweedehands auto laten schatten?
Vul op TAK-TAK.be de gegevens van uw voertuig in op het daartoe bestemde formulier. Onze schattingstool berekent in een paar seconden een prijsrange voor uw auto!
Kan je je auto zonder technische controle verkopen?
Als u uw auto aan een vakman (garage, dealer, TAK-TAK) verkoopt, is de technische keuring niet verplicht. Als u via TAK-TAK uw auto verkoopt, hoeft u geen enkele moeite te doen om uw auto te verkopen!
Wie biedt de beste online service voor het verkopen van een auto?
Dankzij het TAK-TAK.be platform kunt u in drie eenvoudige stappen uw auto verkopen. We garanderen u een hoogkwalitatieve service en de beste verkoopprijs in België.
Hoe kan ik mijn auto snel verkopen?
Het jonge bedrijf TAK-TAK biedt een complete, snelle en slagvaardige service zodat u uw auto zo snel mogelijk kunt verkopen.

Reviews

quotes
Francis Laloux
Betrouwbaar en serieus bedrijf, alles is goed gepland. Snelle, efficiënte en veilige service voor betaling. 👍👍
quotes
Marie Renard
Zaterdag besloot ik mijn auto te verkopen en op dinsdag was hij al betaald en opgehaald. 👍 Zeer snel, efficiënt en vriendelijk. 😊
quotes
Martino Toscano
Het was heel gemakkelijk om mijn auto te verkopen. Heel tevreden over de snelle service. Ik beveel ze aan.