Stellantis vreest groot tekort aan batterijen vanaf 2024
Volgens Carlos Tavares, CEO van Stellantis, moeten autofabrikanten al in 2024 rekening houden met een groot tekort aan batterijen, maar ook met algemene tekorten aan grondstoffen in de komende jaren. Naar zijn mening gaat de overgang naar elektrische auto's veel te snel, waardoor de productie geen tijd heeft om zich aan te passen.
Dankzij TAK-TAK is het schatten en verkopen van uw auto eenvoudiger dan ooit! Vul hieronder de gegevens van uw auto in en ontvang in een oogwenk een betrouwbare raming.
bedrijf!
op Google!
taxatie!
Tekorten aan de lopende band
Vanaf 2035 zal de Commissie de verkoop van voertuigen met verbrandingsmotor op het continent verbieden. Hoewel dit vaststaat, is het de vraag of deze datum realistisch is: veel deskundigen zien deze bijna gedwongen overgang als niet haalbaar voor de fabrikanten. Hoewel sommige merken beweren vijf jaar vóór de deadline te kunnen overschakelen, lijken deze beweringen uit de lucht gegrepen te zijn. Waarom al deze bezorgdheid?
Tekorten aan elektronische componenten en onderbrekingen in de toeleveringsketen vormen momenteel een echt struikelblok voor de capaciteit van fabrikanten om een constante en toereikende productie te waarborgen. Een probleem dat nu al bijdraagt tot torenhoge prijzen voor nieuwe auto's en een drastisch dalende autoverkoop... De merken kunnen de vraag gewoon niet bijbenen, vooral voor elektrische auto's, die nog duurder zijn om te bouwen en waarvoor meer grondstoffen nodig zijn. Dit is waar Carlos Tavares, CEO van Stellantis, om de hoek komt kijken. Hij gelooft dat de tekorten waarmee we nu te maken hebben, in de komende jaren zullen verveelvoudigen. Volgens hem is de productiecapaciteit niet in staat zo'n snelle overgang naar de elektrische auto te garanderen. We kunnen daarom vanaf 2024 tekorten aan accu's verwachten, maar ook tekorten aan essentiële grondstoffen vanaf 2027.
Aanpassen of verdwijnen
Volgens Tavares is het ook deze overhaaste overgang die een stijging van de prijs van elektrische auto's veroorzaakt. Een democratisering van de prijzen is echter strikt noodzakelijk om erin te slagen de gebruikers te verleiden: het is een vicieuze cirkel. Toch proberen sommige fabrikanten een uitweg te vinden, zich aan te passen om te overleven. De meeste zijn nieuwe fabrieken aan het bouwen, terwijl Tesla probeert een lithiummijn te verwerven. Maar al deze oplossingen zullen tijd nodig hebben vooraleer ze resultaat opleveren...
Verkoop uw auto voor de hoogste prijs via de website TAK-TAK.be, de beste auto opkoper in België!
Veel Gestelde Vragen
Reviews


