Renault verlaat Rusland: Is de grote terugkeer van Moskvitch in zicht?
Terwijl Renault gedwongen werd zijn activa aan de Russische staat te verkopen, lijkt deze laatste van de situatie te profiteren. Het vertrek van de constructeur maakt immers de Avtovaz-fabriek in Moskou vrij en laat ruimte voor nieuwe ambities. Het merk Moskvitch, een symbool van de Sovjet-Unie dat sinds 2001 niet meer in omloop was, zou opnieuw leven ingeblazen worden!
Profiteer van een unieke kans dankzij TAK-TAK: verkoop uw auto voor een hoge prijs, zonder enige moeite! Ons taxatieformulier geeft u een eerste idee van de waarde van uw voertuig.
bedrijf!
op Google!
taxatie!
Renault maakt plaats!
In mei 2022 besloot Renault zijn op één na grootste markt ter wereld, Rusland, te verlaten. Als gevolg van het huidige conflict met Oekraïne hebben veel bedrijven hun activiteiten op Russische bodem opgeschort, maar Renault is nog een stap verder gegaan door al zijn activa voor een symbolische roebel aan de Russische staat te verkopen, met achterlating van de enorme Avtovaz-fabriek in Moskou. De Franse fabrikant heeft dit besluit niet licht genomen: het zal zware economische gevolgen hebben voor het merk. Dit gezegd zijnde, lijken sommigen van de situatie te profiteren. Dit is het geval met de burgemeester van Moskou, Sergei Sobjanin, die te kennen heeft gegeven dat hij de Avtovaz-fabriek niet leeg wil achterlaten na het vertrek van Renault. Volgens hem heeft de site een "lange en roemrijke geschiedenis" achter de rug, die niet mag eindigen. Daarom is hij vast van plan om het merk Moskvitch, dat ooit symbolisch was voor de USSR en sinds het begin van de jaren 2000 verdwenen is, nieuw leven in te blazen.
Een merk met een rijke geschiedenis
Het merk Moskvitch werd opgericht in 1939, maar zijn echte carrière begon pas na de Tweede Wereldoorlog met het model Moskvitch 400. Zijn glorietijd lag echter in het hart van het Sovjettijdperk, in de jaren 1960 en 1970, waardoor het merk een van de symbolen van de USSR werd. Na de ontmanteling van de USSR werd Moskvitch echter geprivatiseerd, waarna het in 2001 zijn deuren sloot. Dit merk nieuw leven inblazen is dan ook een grote uitdaging. Een uitdaging die Moskou bereid is aan te gaan. Sobjanin heeft aangekondigd dat hij eerst voertuigen met verbrandingsmotoren wil produceren en daarna wil overschakelen op elektrische technologieën. Daartoe heeft hij reeds een beroep gedaan op bepaalde Chinese constructeurs voor eventuele samenwerking.
Vertrouw de verkoop van uw auto toe aan auto opkoper TAK-TAK, de Belgische specialist in de opkopen of inruilen van tweedehands auto's met een score van 4,7/5 op Google! Wij garanderen u de beste service en de beste prijs in België.
Veel Gestelde Vragen
Reviews


