Voor Italië is er geen sprake van afscheid te nemen van de verbrandingsmotor
Het besluit van de Europese Commissie om de verkoop van nieuwe auto's met verbrandingsmotoren al in 2035 te verbieden, zorgt voor ophef. Sommige lidstaten, zoals Italië en Duitsland, verzetten zich nu al tegen dit verbod en wijzen erop dat er andere oplossingen bestaan om de CO2-voetafdruk te verkleinen.
Het volgende formulier berekent in 3 klikken de argusrating van uw wagen. Vul snel ons online taxatieformulier in:
bedrijf!
op Google!
taxatie!
Er bestaan andere oplossingen
Voor de Europese Commissie is er geen ruimte voor compromissen: vanaf 2035 worden alle nieuwe verbrandingsmotoren verboden, ook die op e-fuels rijden. Veel fabrikanten, en zelfs sommige regeringen, stellen echter dat het aanbod gevarieerd moet blijven en niet beperkt mag worden tot elektrische voertuigen. De algemeen directeur van BMW heeft hierover onlangs een verklaring afgelegd: volgens hem is het in de huidige context van internationale spanningen niet verstandig om alles in te zetten op één productietype dat hoofdzakelijk afhankelijk is van de aanvoer van grondstoffen uit Aziatische landen. Het merk uit München is ook één van de merken die terughoudend zijn om de overstap naar 100% elektrisch te maken. Vandaag is het Paolo Scudieri, de directeur van de Italiaanse automobiellobby, die commentaar levert op deze beslissing. Hij is van mening dat de elektrische wagen niet de enige oplossing is en mag zijn om onze koolstofvoetafdruk te beperken. Volgens hem is het mogelijk om andere niet-vervuilende brandstoffen te ontwikkelen, zoals e-fuels.
Enorm verlies van werkgelegenheid
Een dergelijke ontwikkeling zou Italië ook in staat stellen om de werkgelegenheid en de knowhow op dit gebied te behouden. Naar schatting zal het EU-verbod leiden tot een verlies van bijna 73.000 banen in het land, terwijl er slechts 6.000 nieuwe banen zouden worden gecreëerd voor de ontwikkeling van elektrische wagens. Wat de bedrijven in de sector betreft, meent Paolo Scudieri dat ongeveer 450 daarvan niet op tijd zullen kunnen omschakelen, waardoor zij het risico lopen failliet te gaan. En deze cijfers gelden alleen voor Italië... Het land geniet al een afwijking voor sommige van zijn luxewagens, maar dit lijkt niet voldoende. Hetzelfde geldt voor Duitsland, dat zijn standpunt al maandenlang niet heeft gewijzigd en nog steeds fel gekant is tegen de termijn van 2035.
TAK-TAK streeft ernaar dat u uw auto vlot, veilig en tegen de beste prijs kan verkopen. De Google-rating van 4,7/5 die TAK-TAK heeft behaald, getuigt van de kwaliteit van onze service. Denkt u: “Ik wil van mijn auto af?” Vul dan meteen ons gratis taxatieformulier in!
Veel Gestelde Vragen
Reviews


